logo

RAZEM Z NAMI ZWIEDZAJCIE TRÓJMIASTO - MALBORK

RAZEM  Z  NAMI  ZWIEDZAJCIE  TRÓJMIASTO - MALBORK

2 Copy

Dnia 29 maja 2017 roku klasy: IIIa,  IIIb i Ia udały się na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta. Mimo iż zbiórka odbyła się o nieco wczesnej godzinie - trzeciej nad ranem, to podróż minęła bardzo spokojnie.

O godzinie 13.00 dojechaliśmy do Gdańska. Nasze zwiedzanie rozpoczęliśmy od Długiego Targu naprzeciwko Ratusza Głównego Miasta. To właśnie tam znajduje się symbol Gdańska- Fontanna Neptuna. Odwiedziliśmy wiele zabytkowych uliczek z rozmaitymi kamienicami, o których pan przewodnik dogłębnie opowiadał. Każdemu z nas najbardziej przypadły do gustu słynne gdańskie ,,rzygacze"-dekoracyjne zakończenia rynien dachowych. Następnie udaliśmy się pod Żuraw - najstarszy zachowany dźwig portowy w Europie, pod którym podziwialiśmy jeden z najpiękniejszych portów w Polsce.

Odwiedziliśmy także znajdujący się na placu Solidarności słynny Pomnik Poległych Stoczniowców i udaliśmy się na Westerplatte, czyli miejsca rozpoczęcia II wojny światowej. Po kilkugodzinnym zwiedzaniu udaliśmy się do naszego ośrodka „Korony", znajdującego się w Mikoszewie. Wieczorem wspólnie udaliśmy się na pobliską plażę, nie zważając na niedopisującą pogodę.
Drugiego dnia już z samego rana wyruszyliśmy autokarem z powrotem do Gdańska. Tym razem weszliśmy na zabytkowy Żuraw, w którym znajdowało się wiele pomieszczeń z ludzkimi figurami, które odwzorowywały,  jak ówcześnie wyglądało zarządzanie dźwigiem. Odwiedziliśmy również Muzeum Bursztynu, w którym mogliśmy podziwiać najrozmaitsze ozdoby wykonane właśnie z tego minerału. Następnym celem była Oliwa, gdzie znajduje się Katedra Oliwska, trzynawowa sklepiona bazylika. Wysłuchaliśmy tam poruszającego koncertu na ogromnych barokowych organach.
Kolejnym etapem zwiedzania była Gdynia. Udaliśmy się do Akwarium Gdyńskiego, gdzie mogliśmy podziwiać najrzadsze gatunki morskich stworzeń. Weszliśmy również na ponad stuletnią fregatę ,,Dar Pomorza". Pod koniec dnia pojechaliśmy do Sopotu. Tam czas spędziliśmy na najdłuższym drewnianym molo w Europie, które liczy aż 512 metrów.
Trzeciego, a zarazem ostatniego dnia, udaliśmy się do Malborka. Zwiedzaliśmy tam słynny trzynastowieczny zamek wzniesiony przez Krzyżaków. Jest on największy na świecie pod względem powierzchni. Znajduje się również na liście zabytków UNESCO.
Po wyczerpujących trzech dniach wypoczynku od szkoły, przed północą byliśmy już w Kamieńcu. To była bardzo pouczająca wycieczka. Dowiedzieliśmy się wielu ciekawych informacji oraz zwiedziliśmy piękne zakątki Polski, o których niesamowitości nie mieliśmy wcześniej pojęcia.

Iza Woźniak

Copyright © 2018 Gimkam. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.